Sentuhlah saya

20 October 2011

Neraka di mana-mana?

Assalammualaikum w.b.t

Selamat pagi dunia..
lalalala..kemalasan nak mengupdate memang berleluasa...cis..apakah..hahaha

Kebelakangan ni...asyik dengar berita yang tak best..baik dari segi apa pun.Atau sebab emosi aku yang tak stabil...phewww


Beberapa hari lepas aku berbual dengan seorang kawan.Dia tanya aku..

Kawan:kau ada dengar berita pasal baby kena kelar?

Aku:tak da plak,yang aku dengar budak 16 tahun baru bersalin kat asrama.

Kawan:hah yelah,budak tulah yang kelar baby dia.

Aku:ye ke?sorrylah aku tak baca paper dah lama.

Kawan:Sampai hati dia ye kelar baby tu.Kalau dari awal2 tak nak kenapa tak gugurkan je.

Aku berfikir sendiri....'kalau dari awal tak nak kenapa tak gugurkan je'.

Apa yang kau jangka dari budak umur 16 tahun?
Apa yang kau fikirkan masa umur kau 16 tahun?
Apa yang kau buat masa umur kau 16 tahun?

Eh,kau janganlah tanya aku.Aku sengal...masih mentah masa tu.Kerja aku masa 16 tahun adalah cipta masalah untuk orang tua selesaikan.seperti ambil aku dari sekolah berasrama dan bawa aku pulang sebab kena buang akibat kantoi tak balik asrama malam sebelumnya.Mana aku sembunyi?hahahaha....

Aku tak berpeleseran dengan jantan hokey...bukan line2 mak tu.Aku lepak rumah makcik kawan aku.

Kawan dengan lelaki gak,cuma mungkin masa tu aku sekolah perempuan jadi pergaulan bebas dengan lelaki tu agak terbatas.

Sejujurnya,lepas aku kena buang aku pindah masuk ke sekolah campur.'kejutan budaya' berlaku.Aku tak biasa dengan budak lelaki yang nak mengorat.Jalan beriringan keluar sekolah.Berdating masa dalam kelas.Ikut konvoi motor masa hari merdeka atau check ada berapa banyak love bite kat buah dada kau.

Hahahaha..serius...semenjak sekolah campur banyak benda aku belajar.*belajar je buat tak.
Kawan2 aku sangat gila2.Just nice...walaupun diaorang nakal,diaorang tak pernah menghasut aku buat sesuatu yang kurang elok.Kau ada otak kau boleh bezakan mana baik dan mana buruk.

Jadi bila aku dengar pasal budak 16 tahun yang mengelar bayi dia sendiri.Aku jadi sebak....
Kesian dekat baby tu...aku yang dengar rasa macam nak kelar2 je mak dia.Tapi aku pun kesian dekat mak dia.Kenapa?kau tak payah tanya kenapa,bila kau rasa teramat marah,apa yang kau boleh fikirkan?kalau orang kuat iman dan ingat tuhan mungkin masih boleh kawal diri.Habis tu dia?

Dah terlanjur,mengandung pula tu.Nak kahwin dengan bf kedua2 belah family tak restu?
Memang budak tu buat salah..tapi family?
malu dah memang malu,benda dah jadi.Tak kan nak biarkan.

Ini KALAU je tau,
KALAU family dia bagi kahwin,mesti budak tu tak tertekan dan dia mesti tak kelar si kecil tu.

tapi KALAU...KALAU TAK JADI.
*mengeluh

Benda dah berlaku..maksud aku baby dah TIADA,dah kena kelar.
Tiada apa yang boleh dilakukan.

Banyak sangat aku berfikir.Aku tak berani nak kata apa2,sebab aku akan ada anak.Aku tak tahu kemampuan aku nak mendidik anak bagaimana.Semua ibu bapa mahukan yang terbaik.Kalau boleh biar segala keburukan aku terkubur macam tu je.Aku tak nak anak aku tahu yang mummy dia ni suka buat masalah.

Kadang2 ibu bapa dah beri yang terbaik,tapi masih diduga.Salahkan anak?alahai susah untuk dikata.Umpama mama aku kata 'Allah menduga dan kita menerima'.

Semenjak hari berita tu keluar,aku berfikir sendiri.Masa dia kelar bayi tu,bayi tu menangis tak?Apa rasanya bila dikelar.OMG..aku terlalu banyak berfikir.

cukuplah.Itu bahagian dia.

Lagi satu berita yang buat aku betul2 marah dan sangat beremosi adalah...BAPA LIWAT BAYI BERUSIA 23 HARI.shitttt........


Aku mintak elak betul daripada berlaku hal2 yang tak diingini.Apalah yang si kecil tu rasa ye.

Tahu tak,bila kau cium bayi..kau akan rasa nyaman...nyaman sangat..
Bau yang kau tak pernah dapat dalam dunia ni.
Bau yang tak boleh dibeli....


Kalaulah bau bayi itu seperti sedikit bau dari syurga...Ya allah..bahagianya hidup.
Bau yang mampu menenangkan...untuk perempuan yang emosinya selalu tak stabil dan kurang sabar.Itu jelah ubatnya...untuk perempuan macam aku lah.

Eh..dahlah..aku ni emosi tak stabil masa taip ni aku terdengar2 tangisan bayi yang dikelar.Pfftttttt.....*emosi aku tak bagus betul

No comments: