Sentuhlah saya

12 October 2011

Dengan Izin Allah S.W.T (^_^)

Assalammualaikum w.b.t

Selamat pagi.

Akhirnya aku mampu tenangkan hati sendiri dan mengambil inisiatif tak mahu memikirkan sangat.

Bukan tak risau,siapa yang tak risau kalau anak yang dikandungkan berisiko untuk gugur?
Jadi aku ambil jalan untuk bersyukur sebab Allah masih pinjamkan si kecil untuk aku.

Tiap-tiap malam umpama mimpi ngeri,tiap kali bangun tidur aku akan terus bangun dan chek ada bleeding atau tak.

Mungkin sebab hormon aku tak stabil atau emosi aku ni entah apa-apa.

Tapi itulah naluri keibuan,bila kau hamil je kau akan jadi over protected.Kadang-kadang kau lupa keadaan diri kau macam mana yang penting si kecil sihat.

Jadi hari ni aku bangun tidur,aku nekad..aku dah berusaha untuk mendapatkan si kecil dan allah dah meminjamkan dia kat dalam rahim aku.JAdi sekarang aku tinggal berdoa dan serahkan segala urusan kepadaNYA.

Aku tak mahu jadi tamak,Allah dah bagi eksihatan yang baik pada si kecil aku dah cukup bersyukur.

'Tak pe lah sayang,mummy sakit sikit je.sayang duduk baik-baik eh kat dalam nanti kita sama-sama doa dengan Allah agar semuanya berjalan dengan lancar dan segala urusan mummy dan baby akan dipermudahkan'.

Setakat ni aku dah rasa si kecil bergerak.Huhuhu,tiap-tiap malam sebelum tidur,babah dia akan usap perut aku dan berbual dengan dia.Babah dia jadi excited kalau dapat rasa pergerakan dia.Pernah sekali,dia mengusap perut aku sambil menyanyi.Aku tak dengar butir kata yang disebut,sampailah perkataan terakhir dia terlelap sambil tangan masih akt atas perut aku,aku terdengar 'subhanallah'.Lah..zikirkan untuk anak dia rupanya.


Kalau En.suami boleh sabar menerima tak kan aku nak bersedih hati.
Aku tak nafikan kehamilan ini banyak cabarannya.
Dari awal kehamilan sehingga hari ini.... :'(

Tapi aku juga kena sedar yang allah masih memberi dan memberi.
Sekurang-kurangnya walau keadaan aku tak sihat dan berisiko,dia masih lagi sihat dan aktif.
Sampai Doc nak pastikan yang tali pusat tak terbelit kat leher dia.

Serius,aku dah start mabuk balik.Perut aku sentiasa sakit.
Langkah untuk tidak merengek,aku layan main game PSp atas katil.

Tapi yang tak leh blahnya,nafsu makan hebat woo.
Masa scan doc ada cakap baby besar seminggu?erk..
besar ke anak mummy?
Bila jumpa kawan2 dan sedara-mara semua ingat dah 7 @ 8 bulan.Sebab perut aku besar katanya.Rasanya masuk bulan depan dah tak boleh solat macam biasa kot.Nak kena solat gunakan kerusi,ni nak bangun dari sujud je dah rasa tak larat.

Satu lagi fenomena,diaorang berteka-teka jantina baby sama ada boy @ girl.Hahahaha.
Tak elok ok nak teka-teka sangat.Ada yang kata tengok perut dan simptom macam boy,ada yang kata confirm girl.
Aku dan suami tak kisah,asalkan sihat dan sempurna.

Dah tak lama ok...rasanya macam tak sabar nak tunggu cukup bulan.

Survey barang baby hari-hari,tambahkan ilmu pasal penyusuan susu ibu.
Tak sangaka akan datang aku akan jadi mummy..
Macam En.suami kata..Mummy yang garang tapi penyayang.

Hah baguslah tu...ada je nak kena kan aku..
eh tapi aku memang garang ngeh.. :p

Eh tapi sedih gak bila aku berbual dengan mama..
'Mama masa mengandung dulu,semua ok je.Tak da pulak macam kau.Tapi yelah lain orang kan lain keadaannya.'

Aku faham dia risau,tiap kali cakap pasal ni.Dia mesti banyak terdiam.

Ok.lah.dah jangan tumpang sedih ye.Mari kita jalankan aktiviti seperti biasa.Senyummmmmmmmmmm.

*semoga Allah Permudahkan segala kesulitan kita :)

No comments: