Sentuhlah saya

15 October 2011

Minggu ke-20++++

Assalammualaikum w.b.t

selamat tengah hari..eh masih pagi tapi abaikan..hahaha

Aku jarang update pasal si kecil yang sedang membesar.
Sejak hamil,SIL ada bagi buku tentang proses kehamilan yang ditulis oleh ELIZABETH FENWICK.

Selain chek kat klinik aku pun study gak sikit-sikit melalui buku ni.

Meh kita baca pasal perkembangan baby semasa 5 bulan ++ ni.

BAYI YANG MEMBESAR:

*RAMBUT MUNCUL DI KEPALA BAYI.

*GIGINYA BERKEMBANG.

*VERNICKS,BAHAN BERGRIS PUTIH YANG MELINDUNGI KULIT BAYI,TERBENTUK DI DALAM RAHIM.

*TANGAN DAN KAKI BAYI TELAH TERBENTUK DENGAN BAIK.

*BAHAN PELINDUNG MUNGKIN DIPINDAHKAN KEPADA BAYI MELALUI DARAH ANDA UNTUK MEMBANTUNYA MELAWAN PENYAKIT DALAM MINGGU YANG PERTAMA.

*BAYI ANDA SANGAT AKTIF.ANDA SEPATUTNYA TELAH DAPAT MERASA PERGERAKANNYA BUAT PERTAMA KALI SEBAGAI KIBASAN YANG PERLAHAN.DIA MUNGKIN BERTINDAK BALAS KEPADA BUNYI-BUNYI DI LUAR RAHIM.AKAN TETAPI,JANGAN RISAU SEKIRANYA DIA TIDAK BANYAK BERGERAK BALAS.ADALAH PERKARA BIASA BAGI BAYI MEMPUNYAI TEMPOH SENYAP PADA WAKTU INI.

Hohoho.Alhamdulillah baby mummy aktif sangat.

Semalam masa aku dok terbongkang menahan sakit perut,aku rasa dia tengah berenang dalam perut.sebab perut aku siap macam berombak.kalau dia bergerak bahagian bawah,mulalah aku rasa geli lepas tu aku ketawa sorang2.Fine...tak lawak..tapi tetap geli :p

aku mengiring ke apa ke,terasa sangat pergerakan dia.Hahaha...
kadang-kadang rasa bersalah wei kalau aku makan sesuatu yang tidak berkhasiat seperti semalam,aku telah mentekedarah maggi.Kerana terpaksa...aku ulangi kerana terpaksa.Sebab En.suami hantar mertua pergi IJN,itu pun aku tak larat nak bangun dan masak.PErut aku sakit sangat.


Nak call delivery Mc'd aku tak mahu,sebab aku nak makan nasi.Jadi En.suami bergerak awal dari batu pahat,lepas subuh dia dah bertolak.Sampai IJN pukul 10.15 sebab jam.Pukul 11 dia dah bertolak balik campur,tolak bahagi sama dengan dia sampai batu pahat balik adalah pukul 2.15 petang.terus pergi tapaukan nasi untuk si isteri yang manja ni.hahahaha


Eh,bukan nak mengada-ngada sangat.Tapi perut aku sakit melampau weih,terlentang salah,mengiring salah.turun naik tangga rasa senak sangat.End up aku membongkang je lah.sebelum bertolak lagi MIL dah pesan,jangan buat kerja,baring dan rehat je.

En.suami plak bawak kereta laju,dia kata risau isteri dia sorang-sorang kat rumah.aish...aku plak bebel2 kat dia kenapa bawak kereta laju2.

Apa pun dah selamat pergi dan balik.alhamdulillah.

Besok besday aku lalalala...hahahaha
dah tua..erk..muda lagi baru NAK MASUK 26 ok.lalala

Hari ni aku paksa EN.suami balik awal,sebab aku nak dating dengan dia.Aku tak kira.dia tanya aku nak hadiah apa...

Macam-macam aku sebut,barang kemaslah,rumah besarlah,kereta mewahlah,designer handbaglah.

Dia macam sedih sebab dia kata tak mampu nak bagi semua tu.

HOHOHOHOHO

aku gurau je,atenya kau gila nak mintak tu semua.Nak kahwin hari tu je dia habis banyak dah untuk aku.nak apa lagi betul?handbag dah ada,barang kemas ada,mekap ada,jam ada...lempang nak?mengada nak mintak2 hahaha

Dia kata nak belikan kek besok...eh i ok je.Tapi nak kek sedap2 request lagi muahaha.
Besok nak balik kampung,lama aku tak tengok atok dengan makcik2 kesayangan.aiseh rindunyaaa....diaorang ajak sambut kat kampung je.sambut buat macam party tu tak adalah,mungkin goreng bihun,kentang dan nugget dan potong kek serta makan ramai2...wah bestnya...feeling masa darjah 4 gitu....buat birthday kat kampung hahaha.

Eh..aku rasa macam senget plak otak aku masa taip entry ni.oklah..aku tak nak mengharap sangat En.suami balik awal.dia kerja sendiri kan,setiap minit adalah duit.Tak pe lah yang...u kerja kuat2 ye.Hujung tahun i nak duit nak shopping barang baby.*lempang diri sendiri..hahaha

Ok..lah jumpa esok dalam mimpi...tata.

*owh...pasal uri tu kau jangan risau sebab aku pun tak nak risau,aku fikir positif je yang uri tu akan berpusing.Aku harap si kecilku sihat kat dalam perut ni.Aku dah berusaha,rehat secukupnya,cuma aku mintak dengan tuhan permudahkan segala urusanku.

No comments: