Sentuhlah saya

14 August 2009

Last Night....

How to start....
erm...
Last night i went to UKM to do my research..
Actually i'm happy b'coz i've spirit to start my thesis.....Before this i've got too many probs.

At 10 p.m i finished my study and ready to go back home...
Tiada siapa menduga dan tanpa perkiraan akal,kancilku tiba2 meragam...
And the worst thing is....tempat tu sunyi dan gelap.

Bateri hp tgal 2 bar,cash money x banyak dan aku berseorangan.
Yang menemani aku hanya lampu jalan di atas divider serta bunyi anjing menyalak sahaja..
Memang kat situ kereta n motor banyak je yang lalu...Tapi x kan diaorg nak berhenti tolong aku..
Mungkin diaorg pon takut aku ni hantu @ orang..
Dahlah perempuan,rambut panjang plak tuh...HEhehe hantu pakai jeans...


Orang pertama yang aku call ialah En.Bf..what the hell kan?orang tu jauh kat johor sana
Apa yang dia boleh buat hanya tenangkan aku n suruh aku jangan panik.Sebab aku dah menangis masa nih.

Mau x takut,macam2 dalam kepala yang aku pk.Kalau hantu yang datang x pe.Insyaallah aku leh tangkis lagi...Kalau orang?Hantu x leh bunuh n rogol kita,tapi orang bolehkan?

Second person is my coursemate Wadi then Fendy then Dd then Ila then Jiyah...
Wadi x boleh datang jadi dia mintak tolong Fendy tengok2 kan aku..banyak insiden yang berlaku n aku menakung tgu diaorg jumpa jalan kat mana aku berada...sbb hp dah mati n x leh nak on balik.

Aku rela dan aku pasrah,hp dah mati n kawan2 aku lost dalam erti kata yang lain sesat n aku pon bg arahan x betul.

Memang ramai orang yang lalu asyik tengok je,tapi aku x berani keluar.Lebih2 lagi nak tahan orang mintak tolong..tapi kuar gak sbb nak tengok enjin keta...pon x berani sebab takut meletop.
X lama Hero n heroin aku pon sampai..bila dah ramai2 ada gak r 2 orang pakcik yang baik hati singah n tolong tengok apa yang patut.

Tapi x lama pon diaorang,sbb ada hal lain. Pakcik2 tu siap panggilkan En.Polis lagik...anyway terima kasih banyak2 ye En.Polis n Pakcik2.

Allah S.W.T je yang tau apa perasaanaku malam tadi..kusut,takut,bengang semua ada dalam satu...aku call pakcik bengkel then kereta aku pon kena toing..melayang RM120.Dan pagi tadi aku dah gi tengok kereta yang dah terbarai enjinnya tuh.semua skali bil RM650...
Fuh dugaan datang x berhenti...

Aku bukan nak merintih tapi aku cuba bersabar n sabar n sabar..
Ya..aku tau Allah bagi ujian kerana dia tahu hambanya mampu...
Memang sebelum ni terlalu banyak..tapi atas nasihat sahabat2 aku kuatkan gak walaupon air mata meleleh.

Tak pe,aku anggap ni semua dugaan sebelum senang..bukan senang nak senang..
Mungkin aku lalai n leka sebab terlalu jauh dari DIA.
Terus kuat along jangan mengalah...dah separuh jalan nih...kena terus berusaha.


4 comments:

lalink7 said...

along...
sabar la yer..
sian ko..

btw nice ur langsir baru..hehehehe

lalink7 said...

ko g sorang ke?

follow aku balik ye..
hehe

syazana said...

tq una..
tulah nk kn sabar lbh..
huhuhuhu

wawa said...

bkn senang nak senang dan bukab susah utk susah..kesabaran banyak mengajar kita utk lebih matang...sama2 kita hadapi hidup yg penuh dengan dugaan ni..