Sentuhlah saya

27 February 2008

Pelakon


TAHUN BARU CINA lepak kat bukit bintang...
Ini aku dan kawan-kawan, canggihkan teknologi zaman sekarang yang membolehkan kita merakam setiap pergerakan dan kenangan yang telah lalu beberapa jam, hari, minggu bahkan bertahun lamanya. Tiada kata hanya senyuman yang boleh dilemparkan, daripada kenangan, tragedi dan pengalaman kadang kala kita boleh meneliti dan menyesali apa yang telah kita lakukan atau ada kesilapan yang kita mahu betulkan supaya tak ada tragedi yang berlaku....erm...masa bukan macam filem yang kita boleh ulang tayang walaupun pada hakikatnya kita juga adalah 'pelakon' (cuma kita tak macam Erra Fazira berlakon dalam filem) susah gak ea, kalau kita semua pelakon filem sapa yang nak jadi penonton???erm....selalu aku akan cakap 'kalau' lah masa boleh diputar kembali, mungkin aku akan betulkan semua perkara yang boleh dikelaskan sebagai tragedi hehehe, aku nak semua yang baik-baik je.tapi aku tau tu semua tak kan berlaku sekadar kata-kata orang yang penuh penyesalan (banyak juga yang aku kesalkan tiba-tiba rindu kat mama). Kita sememangnya dilahirkan sebagai 'pelakon' cuma kita sedar atau tidak terpulang pada diri masing-masing, beza kita dengan pelakon filem hanyalah skrip. Skrip kita semulajadi tapi skrip diaorang dihasilkan oleh manusia juga.


No comments: