Sentuhlah saya

26 March 2012

Milkbooster?

Assalammualaikum w.b.t

selamat pagi + tengah hari....

Maaflah dah jarang update sebab sibuk nak menyesuaikan diri dengan aktiviti baru.
syukur alhamdulillah,sekarang rania dah fully breastfeed :)

masa check yang lepas nurse kata susu aku banyak...
jadi x da masalah untuk akufully bf rania.

masalah sekarang aku x buat stock untuk rania lagi.
petang ni aku nak steril segala botol2 dan pam.
malam ni aku cuba untuk buat stock yang pertama.

aku ni azam je lebih...takut2 lepas bf rania akuterus membuta balik..bhahaha...

untuk hari ke-53 selepaskelahiran rania,aku dah berjaya sarung jeans kesayangan.
Tapi satu je lah ada lagi berhelai2 yang tersangkut kat peha,tak leh pakai...ciss..

x pe..aku nekad,kawan aku kata kalau kita ikhlas bf baby,inshaallah allah akan tolong kita kuruskan badan.Lagipun niat utama ialah jihad ke jalan Allah kan.

ok2...aku nak cerita pasal milkbooster sbnrnya.
aku tak dapat nak kenal pastimana satu milkbooster aku setakat ni...sebab apa je yang orang cakap makanan untuk banyakkan susu badan aku telan dan minum..sebelum tu akunak memperkenalkan korang dengankrim yang banyak membantu semasaaku hampir2 give up masa bf rania...tadaaa....


Bepanthen...tak mahal pon dan yang penting tak beracun.
Masa niple aku luka dan melecet aku sapu krim ni.
Alhamdulillah lepas tu luka cepat kering.








Tapipaling mujarab adalah susu badan kau sendiri
bila luka atau lepas menyusukan baby,kau picit sikit breast kau supaya susu keluar kemudian kau sapu tempat yang luka dan melecet tu dan anginkan.









Maksud aku anginkan kau biarkan breast kau terdedah kejap.
Jangan kau tayang satu rumah...hahaha..
buatlah kat tempat2 tertutup macamkat bilik kau sendiri ke.
Sebab susu kita je yang sebati dengan badan.

















Okey mari kita beralih kepada apa yang aku cuba dan amalkan untuk banyakkan susu badan.
antaranya ialah ini...

pil ni mengandungi habbatus sauda.
tak mahal pon,aku beli kat batu pahat ni sekotak RM10.00.
kau cari je kat toko2 jamu dan yang seangkatan dengannya.











sumber2 yang lain pula...
aku minum horlick,milo,mamil mama (susu untuk ibu menyusu),aku minum soya jenama MELILIA,quaker oat coklat (air minuman),quaker oat bijirin.












Dan yang lain aku makan lobak putih,sayur2an hijau macam sawi dan kailan.
ops,kau jangan pelik ye kailan bukan goreng ikan masin je tapi boleh dimasak air dan dicampurkan dengan kentang.sedap wok...rugi xcuba.











la ni aku masih mencari apa lagi makanan @ minuman yang boleh membantu untuk penghasilan susu badan yang banyak.kalau ada sesiapa yang nak membantu dengan memberi info sangat dialu2kan (^_^)

No comments: