Sentuhlah saya

06 May 2009

Cinta...Sabar

erm...CINTA?hehehe...kenapa ye sinonim dengan wanita?gadis dan perempuan...jarang perkara ni diberatkan kepada lelaki.bila bercinta orang akan kata wanita adalah goongan yang sentiasa memberi komitmen yang penuh.erm...x bermakna lelaki x bagi komitmen.mungkin benda tu semua x berapa nampak kat lelaki sebab lelaki kan macho...hahaha sangat.Terlalu mementingkan ego, aku bercakap bukan melalui pandangan atau apa pun...tetapi pengalaman dan apa yg berlaku kat sekeliling.kadang2 kita ni sebagai wanita alpa kerana terlalu taksub dengan cinta dan lupa akan tanggungjawab yang lain.erm...kadan2 ada juga yang sanggup membunuh diri kerana putus cinta.bukan ke tu masalah,dah tentu confirm mati sesat pas tu jadi hantu...hehehe pandai je aku ni.lau kita putus cinta sekalipun x bermkna hidup kita berakhir.banyak lagi hal2 yang perlu kita fikirkan.kita kena sabar kerana perkara yang indah tu datang bila kita dah bersusah payah.x bermaksud bila tuhan bagi dugaan kita kena tunduk dan menerima sahaja,kita perlu berusaha dan bersabar.cakap memang senang,tapi itulah hakikatnya...betul?Great things come to who's wait....kalau kita kehilangan lelaki yang kita sangka paling baik kita pernah ada, bermaksud tuhan nak bagi yang lebih baik dari apa yang pernah kita ada, bukan sahaja cinta tapi hal2 lain pon sama gak.Kerana aku adalah antara orang yang selalu merintih bila ditimpa dugaan.Aku x percaya dengan hikmah di sebalik kejadian...kerana aku x kuat iman.tapi bila kita belajar bersabar dan tenang serta redha menghadapi segalanya,xmustahil hikmah tu akan muncul jua,cuma x pasti cepat atau lambat.yang penting kita kena sabar.dalam banyak hal yang pernah aku lihat, ada seorang kawan di mana hidupnya rosak kerana seorang lelaki.dan lelaki tu dah tinggalkan dia...aku tanya menyesal ke dengan apa yang berlaku.dia cuma senyum dan menggeleng.dia kata"aku cuma kesal kerana kebodohan aku' tapi aku x kesal dia hilang dari aku.erm...aku x berapa faham sebenarnya, tapi lama2 aku tau benda dah berlaku,lagipun silap kita sendiri.kita x leh nak salahkan orang lain atas pe yg dah berlaku.yang penting jangan ulangi kebodohan kita.erm...lagi penting lau lelaki yang dengan kita tu nampak x meyakinkan n banyak sifat2 dia yang bengong je suruhlah dia berubah lau dia betul2 nak kat kita.lau dia x nak kita cabut cari org lain..huhuhu.Untuk semua insan di luar sana,banyak2kan bersabar walau apa pun yang mendatang,kita x boleh tentukan semuanya.Yang penting berusaha+doa+tawakal=insyaallah Allah akan dengar doa kita.

1 comment:

Husna Mokhtar said...

betul3..
Tawakal dan berdoa selalu kepadanya..
InsyaAllah akan permudahkan segala hal..
along jgn lupa komen n masuk kat blog aku yek..
www.husnalalink.blogspot.com