Sentuhlah saya

02 June 2009

Jahat mulut

Blog ni da macam diari..hahaha aku pon bukan peduli org baca atau x,sbb aku lbh meluah perasaan.Bukan apa aku cuma nak berkongsi rasa dan pengalaman,jadi lau ada sapa2 yang tersinggah tu..maklum je lah ye...blog ni suku dr kehidupan aku.hehehe.Erm..sejak masuk U ni,aku kenal ramai orang termasuk yang suka aku n yang x suka.Aku macam biasa,x jadi masalah pon pada aku.Cuma yang ingin aku katakan disini, kawan ni kadang2 seperti madu n kadang2 seperti racun.Ada yang boleh kita percaya n ada yang kita x leh percaya, pengajarannya sbb aku ni sangat telus.Walaupun nampak macam serabut je, tapi aku x pernah fikir yang buruk ttg kawan2,semua yang baik2 je.Walau apa pon sifat mereka.Tapi bila dah aku anggap macam tu plak,ada yang berani amik kesempatan...tikam aku dr belakang,aduh SAKITNYA.Kerana sikap kawan yang x kenang budi ni (pernah lah gak aku tolong dia) aku hampir2 putus kawan ngan kawan yang lain,padahal sebelum ni kitaorg ok je.Leh gelak2 tgk cd n berbual.Aku x paham napa dia wat mcm tu ek.Hati mmg sakit,tapi aku cukup serik nak berbaik ngan minah, depan kita muka baik gila,tapi bila kat belakang ntah apa dia bawa mulut.Astaghfirullah..aku bukan nak korang mengesyaki kawan2 masing tapi itulah hakikat.Aku x pernah jumpa kawan yang macam ni sejak skolah rendah,tapi bila kat U,zaman yang org kata, masa kita menempuh kedewasaan.Hish,dah dewasa tp perangai macam budak tadika.Aku rasa budak tadika pon tau wat benda mcm tu dosa.Walaupun kecil da dikira fitnah.Perasaan aku masa tau kawan aku yang baik sangat ni wat fitnah, aku x leh nak cakap apa (lupa nak tumbuk muka dia,hehehe),nasib ada kawan2 yang sabarkan hati.X sangka org yang kita tolong leh buat mcm tu.Org yang kita percaya n tido sebilik.Fuh..nasib perangai baran aku ada sket kurang r,lau x aku igt jahanam dah muka minah tu aku kerjakan.Dah macam tu bf dia lak boleh cakap jangan kawan ngan aku sbb aku ni jahat n sosial..sama ler tu korang berdua.Kesan dia cukup dalam..sakit betul hati aku,aku cb memaafkan tapi x leh,aku belum sampai tahap melupakan.Tiap kali terserempak aku mesti rasa marah yang membuak2. Selagi dia x minta maaf ngan aku, mungkin aku x kan maafkan dia.Dengan Allah dia blh minta ampun (tu pon lau dia ada buat r).Erm..lepas insiden yang menyakitkan tu berlalu,aku amik keputusan tok pindah bilik, alhamdulillah aku dapat roommate yang besyt n sporting gila.Start tu aku x pernah amik port pon pasal minah ni,lantak dia lah lau pk2 wat tambah dosa je (dosa aku dah banyak ni).Sem akhir aku dgr cerita x best dr kawan2 lain, astaghfirullah minah ni mmg jahat,x pernah nak taubat.Dia boleh wat fitnah kat kawan baik dia,bukan setakat kawan baik satu group lagi.Lau ke mana2 diaorg slalu sama2, x sangka betul.Aku pon x paham napa dia wat macam tu.Sepatutnya, lau kawan kita mesti r sayang macam adik beradik walau x rapat pon jangan ler wat macam tu...gila betul.Akhirnya kawan yang difitnah ni mengundur diri dgn kuar dari rumah sewa tu.Yang peliknya pompuan mulut jahat ni dok kolej bukan rumah tu pon..tapi slalu lepak kat situ(erm..sapa yang patutnya kuar ni ek?)kesian aku tgk kawan yang teraniaya ni,smoga Allah S.W.T memberikan kesabaran yang tinggi pada dia.Kalau aku lah,isk..x da maaf bgmu.Aku rasa bukan aku sorang je yang dah jumpa pompuan mulut jahat macam ni..korang pon mesti pernah gak kan?dia x terfikir ke dunia skrg ni apa kita buat kat org Allah bayar cash je.Takut plak aku,lau nak jahat pon jangan libatkan atau aniaya org lain..x baik kesian kawan kita ..Kawan lah yang kita ada masa kita berjauhan ni,lau bukan kawan sapa lg nak tlg kita....

3 comments:

Siti Nurul Jannah Fital said...

oit along...
ingat tak aktif blog..
Along nak share pasal topik ko ni..
Yer along...mmg betul...kawan2 ni susuah mau percaya..
Kalau takat kawan yg ko ckp tu...aku jumpa byk weh...
Ade gak yg depan kita ckp hal si B kutu kaw2nye...Tapi dpn si B mcm tak sakit hati ape pon.Dia gunakan aku untuk sampaikan hasrat dia pada si B...samapi aku dn si B..jg mcm tak ngam..Pstu paling tak sopan..bagi aku...dan bercabag2 lidahnye...

Bila tak puas hati ngan aku....ckp palk dgn Si B...OOOO...byk seh kwan mcm ni..Nak jaga nama baik dia sorang jerk...

Yee aku sanggup hilang kawan2 mcm tu...sbb aku tak heran...

syazana said...

Hye babe..
hehehe..baru je mula balik
selama ni maleh...
tengok kawan2 lain mcm seronok je n leh share macam2..so try balik r..erm..pompuan yang jahat mulut ni kita cili je mulut dia.Aku dah pernah terkena tu yang aku sakit jiwa sesangat..hehehe

lalink7 said...

mcm kenal je sape?

jahat mulut?
huuuu..mmg sgt ramai zmn skang neh..